Translate

28 Şubat 2014 Cuma

Kapsonlu Atkı Yapımı

Nasıl bir şey bu? Atkı ve şapkanın birleşimi

Daha önce marifet.org da paylaşmıştım... Bloguma birazcık geç paylaştım :) 
 İlik- düğmeleri sayesinde kapşonu takarak değişik bir hava verebilir ya da bu soğuk kış günlerinde üşümemek için de kullanabilir. Sadece atkı olarak da kullanılabilir. Seçim sizin… Hem pratik, hem şık, hem de kullanışlı…
Peki bu kapşonlu atkı nasıl yapılıyor?
Malzemeler:
Örgü kumaş,  düğme, kurdele ve inci
***Ben örgü kumaş kullandım; isterseniz kendiniz de örebilirsiniz.


1. Kalıp ve Kesim
Resimde gördüğümüz  ölçülerde kalıplarımızı hazırladım ve örgü kumaşından  kalıbımızı kullanarak atkıyı 1 adet, kapşonu iki adet kestim.

***Kapşonun bir kenarı kumaş katıdır unutmayalım!
2. Dikim
Ben örgü kumaşlarda battaniye dikişini daha sağlam bulduğum için bu yöntemi seçtim. İp almanıza gerek yok :) Kumaşın enini sökerek ip elde etmiş oluyoruz.

***Aynı  renk örgü ipiyle de dikişimizi yapabilirsiniz.


Atkıyı tersten ikiye katlayarak diktim. Yüzüne çevirebilmek için küçük bir aralık bıraktım. Yüzüne çevirip, bıraktığımız aralığı ara teğel yaparak kapattım.





Kapşonun iki parçasını da arka ortasını yani verev olan kısmını diktim. Bu iki parçayı şekildeki gibi yüz yüze getirip, küçük bir kısmı aralık bırakarak diktim. Yüzünü çevirip, kalan kısmı ara teğel yaparak kapattım.


3. Süsleme
Süsleme için inci ve kurdele kullandım, daha şık olduğunu düşünüyorum. Zevk size kalmış, isterseniz örgüden çiçekler kelebekler yaparsanız, isterseniz ponponlar, isterseniz desenler çıkartıp işleyin. Biliyorsunuz yelpaze çok geniş…




Kurdeleyi atkı ve kapşonun ucuna  hafif bolluk bırakarak dikiyoruz. Bu işlem kurdeleyi daha kabarık gösterecektir.


Kapşonun ucuna kurdeleyi elimizde birkaç defa bükerek ucuna monte ediyoruz.
4. İlik-Düğme
Atkının ortasını bulup, yanlara doğru 10 cm alıp, diğer düğme yerleri için 20 cm alıyoruz. Kapşonun da arka ortasından itibaren 10 cm, daha sonra da 20 cm alarak ilik yerlerimizi işaretliyoruz ve ilik açıyoruz.


*** İsterseniz şeffaf çıt çıt kullanabilirsiniz.




Nasıl kullanabiliriz acaba :)















2 yorum:

  1. Paylasim cok güzel olmus cok ugrasmissiniz elinize saglik artik ormektense orgu kumaslar var dimi cok pratik ve güzel oluyor nereden aldiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Ankara' daydım o zamanlar, bursa kumaştan aldım. Örgü kumaşları genelde yazın kaldırıyorlar, kışın daha çok çeşit bulabiliyorsunuz.

      Sil