Translate

11 Temmuz 2014 Cuma

Ankara' ya Güzel Ankara' ya

HAYIRLI RAMAZANLAR...

Kısa süre önce Ankara' yı ziyaret ettim ve yazmaya başladığım bu yazıyı, şimdi paylaşmak zorunda kaldım. Malum sınavlar vardı. Umarım zevkle okursunuz :)

Ankara' ya
     Bu şehrin bir başka yeri var ben de... Üniversite hayatım bu şehirde geçti ve Ankara bana çok şey kattı, sayesinde çok şey öğrendim. Şu an iyi ki bu şehirde okudum diyorum.

Yaklaşık bir yıl oldu Ankara' ya gitmeyeli, kısmet bu zamanaymış. Hem arkadaşımın düğününe gittim hem de arkadaşlarla eski günleri yat ettik. ( çok eski değil; ama geçmiş geçmiş işte) Çok eğlenceli vakit geçirdik, ne de özlemişim arkadaşlarımı, Ankara' yı ... Arkadaşımla ilk buluştuğumuzda sanki hiç ayrılmamışız gibi hissettim. Aynı yollarda dolanırken fark ettim özlediğimi. Ayaklarımız sızlayıncaya kadar Ankara' nın sokaklarında dolandık. 4 yıl içinde gidemediğim Ankara' nın güzel yerlerini de ziyaret etme fırsatım oldu.

Batıkent' de kaldığım için ilk olarak Batıkent çevresini gezdik. Batıkent'in düzenli bir yapısı var. Batıkent apartmanlar ve sitelerle dolu; ama bir o kadar da sosyal imkanları var. Büyük parkları, yürüyüş yolları, alışveriş merkezlerini içinde bulunduruyor.

Her güne başka bir etkinlik sığdırmaya çalıştım. Benim için en önemli semt de Beşevler... Üniversite yıllarımı geçirdiğim Beşevlerde arkadaşlarımla buluştum. Bahçelievleri turladık, herşey aynı değişen küçük ayrıntılar dışında... Birkaç üniversitenin kampüsü burda yer aldığı için Bahçelievler ve Beşevler genelde öğrenci mekanıdır.

Sonraki gün durak yerimiz Ulus' tu... Hamamönünden başladık ve Ankara kalesine çıktık. Hamamönü tarihi evlerin olduğu ve Ankara' ya geldiğinizde mutlaka uğranması gereken bir yer. Hamamönünden çay içmeden geçmeyin derim.

Ankara Kalesi'ne üniversite yıllarındayken hiç gitmedim desem inanır mısınız ? Evet gitmedim ve pişman olduğumu Ankara Kalesine çıkınca anladım.  Gerçekten manzara muhteşem... Ankara ayaklarınızın altında... Bu manzaranın keyfini çıkardıktan sonra Hacıbayram' a uğramadan olmazdı. Hacı Bayram-ı Veli Camisinde namazımızı kılıp, duamızı edip yolumuza devam ediyoruz.

Ankara' yı bana anlatan bir buzdolabı süsü aldım, her gittiğim yerden alırım genelde. Ama Ankara' da okurken bu şehirden hiç ayrılacağımı düşünmediğim için alma gereksinimi duymadım. Uzaklaşınca geliyor aklınıza... Gençlik Parkına doğru yolumuzu aldık, yorgunluğumuzu gidermemiz lazım bunu Crazy Dans' a binerek attık. Eve dönme vakti geldi ve biz bir güne bunları sığdırdık :)

Sonraki gün Atakule' den başlıyoruz parkları gezelim içimiz açılsın biraz dedik. Botanik Parkında oturup iki çift lafın belini kırıp öyle ayrıldık. Ankara'yı yeşil yapan sadece parkları ve o parklar iyi ki var. :) Kuğulu Parkından geçip, Kızılaya kadar yürüdük. Kuğulu Parkın ismi malum ordaki kuğulardan alıyor. Ankara' yı bilmeyenler için küçük bir not. Kızılay Ankara' nın kalbinin attığı yerde biraz dinleniyoruz. Ben iyiyim, mutluyum; ama ayaklarımı bilmiyorum.

Ve benim Ankara' da en çok sevdiğim yerlerden biri Kocatepe Cami... Cami avlusuna girdiğiniz an bir huzur kaplıyor içinizi. Camiden içeriye girdiğiniz an bu yapının güzelliği çıkıyor ortaya adeta. Buraya gelmek için her adım bir başka güzel sanki...

Ankara' da çoğu yerde cami yoktur, mescitler vardır genelde. Ankara' ya geldiğim an şaşırdığım şeylerden biri... Sanki Kocatepe Cami Ankara' yı aydınlatıyor, Ankara' ya ayrı bir güzellik katıyor.

Ankara' yı seven, özlem duyan çoktur diye düşünüyorum. Ankara' da çektiğim birkaç fotoğrafla başbaşa bırakıyorum...

Ankara hakkında söylenecek çok söz, yazılacak çok kelime var; ama daha fazla uzatmak istemiyorum. İnşallah yolum Ankara' ya sık sık düşer...