Translate

28 Mart 2020 Cumartesi

KLOŞ ETEK NASIL ÇİZİLİR VE KUMAŞA NASIL YERLEŞTİRİLİR?

   Merhabalar

   Nasılsınız? Evde kalırken sizin için kloş etek çizimini atlatmak istedim. Ben minyatür şekilde anlatacağım ;ama siz persöme çizebilirsiniz.

   Genel olarak tek bir sayfa da görmeniz için aşağıdaki fotoğrafı bırakıyorum.


Şimdi aşama aşama anlatalım. 
Yukarda gördüğünüz gibi küçük bir formülümüz var.

                    ****

Formül : bel 1/3 - 2
Bel ölçüsünü üçe bölüyoruz ve iki çıkartıyoruz. 

Bir de etek boyu ölçüsü gerekiyor. Etek boyunu nerden istiyorsanız oradan alabilirsiniz. Ben 80cm olarak aldım. 

Size anlatmak için ben küçük çalışıyorum.  Persömenin köşesinden mezuramızı tutup bulduğumuz ölçüyü 28cm yi ( ben on birini çalıştığım için 2,8cm olarak alıyorum) bir Yay çizer gibi çiziyoruz. 


 Bel kısmını çizdik. Şimdi belden aşağıya etek boyunu 80 cm alıyorum.
**** Etek ucunu çizerken beli çizdiğimiz şekilde yapabiliriz. Bunu yapmak için bel ve etek boyunu toplamamız gerekir. 28+80=108cm
Mezuramızı kağıdın köşesine sabitleyerek 108 cm yi bir Yay olacak şekilde çiziyorum.


Bel bölgesini ölçüp ikiye bölüyoruz ve bulduğumuz ölçüyü isaretliyoruz. Kağıdın köşesine bir cetvel koyup etek ucuna kadar isaretleyelim. 


Kumaşın verevine geldiği için sarkma yapacaktır. Bu kumaşın cinsine ve esnekliğini göre 2 ile 3 cm verilir. 
Ben 2 cm verdim ve eteğin formunu yeniden çiziyorum. Bu kalıptan 2 adet kesilmelidir. 

      Bitmişi 3cm olacak bir kemer için 6 cm genişliği almamız gerekiyor. Bir de bel genişliği ölçüsünü kullanıyoruz. 6 cm e 90 cm bir dikdörtgen çiziyorum.


     Çizdiğimiz Kalıpları kesiyoruz.


Kumaşa iki farklı şekilde yerleştirebiliriz. Birincisi kumaşı iki kat yaparak yerlestirebiliriz. İsterseniz kalıbı kumaş katı olan tarafa yerleştirerek bir kenarını dikişsiz yapabilirsiniz. 


Biraz daha ekonomik kullanmak istiyorsak kumaşı tek kat halinde sereriz. Ve kalıbı ilk başa köşeye gelicek şekilde yerleştiriyoruz sabunla çiziyoruz. Kalıba dikiş payı vermediğimizi unutmayalım. Biraz boşluk olucak şekilde kalıbı ters çevirerek yerleştiriyoruz. Yanına da kemeri yerleştiriyoruz. Ve dikiş payını verip kumaşı kesiyoruz. 


Size minyatür şekilde anlatmak istedim. Umarım faydalı olmuştur. 

Kloş etek kalıbına model uygulayarak diktiğim eteğin linkini bırakıyorum https://cansunundikisatolyesi.blogspot.com/2014/10/klos-etek.html?m=1

Sorularınız varsa yorum kısmına yazabilirsiniz. 
Sağlıcakla kalın... 



2 yorum:

  1. elinize sağlık çokta güzel anlatmışsınız, bende çok severim kloş eteği, hem kalıpsız kesip dikmesi hemde kullanması en rahat modeldir... iyi akşamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Etek candır ❤️ size de iyi akşamlar

      Sil